A fi sau a nu fi… sofer

soferAsta-i întrebarea…

Șoferia ?

O îndeletnicire destul de banală atunci când este privită de pe bancheta din dreapta.




Nu poate spune același lucru despre șoferie cel care a început școala de șoferi. Începutul este foarte greu. Apar tot felul de întrebări cum ar fi:

De ce este strada așa de îngustă?

De ce sunt atât de multe mașini pe stradă?

De ce pietonii nu așteaptă să treacă toate mașinile?

Și nu în ultimul rând :D e ce mașina are trei pedale și omul are doar doua picioare?

Din acest motiv au aparut mașinile hidramate ? (cu doar două pedale).

Acum și în România și chiar în Galați au apărut școli de șoferi care pregătesc studenți pe mașini de școală hidramate (cu doua pedale) spre marea bucurie a unora.

Totuși spre dezamăgirea lor le spunem ca să fim corecti că această ușurare a activitătii de pregătire se va reflecta in faptul că dupa obținerea permisului de conducere aceștia vor putea să conducă DOAR mașini hidramate,acest lucru fiind menționat în permisul de conducere.

La șoferie, politică și fotbal se pricepe tot românul. Fiecare dintre noi avem acasă sau prin preajmă noastăa “mentori” în ale șoferiei,adevărați idoli,pe care am dori să-i imităm și să putem face ceea ce pot face și ei .

Aparent par foarte buni deoarece nu există o raportare pe care să o putem face în ceea ce privește valoarea lor. De fiecare dată când un cunoscut lovește masina ne spune : “nu am fost eu vinovat !

OARE AȘA SĂ FIE?

Abia atunci când devenim și noi conducători auto constatăm cât de bine se pricep aceștia.
ATENȚIE !
Nu orice șofer oricât de bun ar fi el în ale șoferiei nu poate fi un bun instructor.

Instructorul trebuie să fie mai mult decât un bun șofer. El trebuie să fie în primul rând un foarte bun pedagog, un fin psiholog, un profesionist înarmat cu tact și răbdare care să poata să  înteleagă că este greu orice început și să vă susțină să vă formați deprinderi corecte.

Să aiba suficientă experiență în această activitate,să aibă metodă de predare în concordanță cu puterea de înțelegere a studentului.

Un specialist (șofer) bun nu este neaparat si un pedagog bun.

Nu vă lăsați pe mâna novicilor pentru că astfel veți deveni aidoma lor.
Nu vă gândiți că în lumea instructorilor nu sunt “uscături”. Sunt chiar foarte mulți. Cum îi puteți identifica?
Foarte simplu.

Dacă instructorul:

  • Își face piața în timpul orelor de conducere.
  • Își face cumpărături pentru a-și aproviziona magazinul la care domnia sa este patron.
  • Vă dă să faceți chestionare în mașina în timp ce el rezolvă alte probleme gen discuții cu alți instructori în parcări.
  • Vă spune să cautați în carte eventualele neclarități pe care le aveți vis a vis de legislație atunci
    când solicitați vreo explicație.
  • Poartă cu dumneavoastră discuții despre cât anume spagă se dă la examenul practic pentru a-l putea promova.

DACA SE ÎNTÂMPLĂ ACESTEA ÎNSEAMNĂ CĂ L-AȚI PUTUT IDENTIFICA .

Trebuie înteles faptul că numărul de 30 de ore de conducere care trebuie să-l parcurgeți reprezintă “cadrul minimal” de pregătire care de altfel reprezintă o norma de prin anii ’60 și care nu mai este de actualitate în acest moment datorita creșterii exponențiale a numarului de autovehicule din prezent .

Odată cu creșterea menționată a crescut și gradul de aglomerare a străzilor, traficul fiind un infern. Numai cine este foarte bine pregătit face fața traficului actual deoarece traficul devine din ce în ce mai dens în timp ce rețeaua stradală ramane aceeași.

Pentru o mare parte din dumneavoastră orele de conducere alocate sunt suficiente dar din păcate nu pentru toți.
S-au facut studii psihologice care au demonstrat că vârsta propice obținerii permisului de conducere
este de 18-20 ani.

După vârsta de 18 ani unei persoane doritoare de a dobândi permisul de conducere îi sunt necesare
ore suplimentare de conducere după cum urmează:
LA FIECARE AN ÎN PLUS PESTE VÂRSTA DE 18 ANI SUNT NECESARE UN NUMĂR DE ORE SUPLIMENTARE – CÎTE O ORĂ PENTRU FIECARE AN DE VIAȚA.

EXEMPLU: o persoană de 60 ani trebuie să facă un numar de 30+(60-18)=72

În principiu evaluarea dobândirii elementelor necesare din punct de vedere practic o puteți face singuri.
După 5 ședințe (10 ore) de conducere trebuie să vă puteți descurca singuri, fără aportul instructorului.

Dacă lucrurile sunt așa înseamnă că totul este în regulă.
Pregatirea practică presupune explicarea unor elemente de către instructorul dumneavoastră,
efectuarea demonstrației exercițiului și repetarea acestuia pâna la dobândirea deprinderii.
Abia atunci veți putea să începeți învățarea unui element nou; după ce l-ați dobândit pe cel vechi. Apoi se trece la unirea exercițiilor.

Întocmai jocului de puzzle se unesc toate exercițiile pe care le lucrați și veți observa și primele rezultate.
Învățarea conducerii autovehiculului presupune trei etape și anume :

  • Învățarea teoriei.
  • Exercițiile practice de dobândire a cunostințelor necesare manevrării în siguranță a autovehiculului.
  • Punerea teoriei în practică în trafic.

Între toate etapele trebuie să se creeze sincronizarea perfectă.
Prima etapă trebuie sincronizată cu a doua pentru că la intrarea în a treia etapă dacă nu este realizată sincronizarea, ori conduci fără să știi să aplici reguli ori nu mai ai ore de conducere și nu mai ai unde aplica regulile.
Trebuie să vă gândiți că șoferia nu este o joacă și trebuie făcută cu cea mai mare responsabilitate posibilă.

O să vă dau câteva explicații care să demonstreze acest lucru și să vă facă să meditați.
-credeți că pleacă cineva de acasa cu gândul să moară în accident rutier?
-incidența accidentelor rutiere soldate cu decese este mai mare decât orice altă boala letală?
(adică mor mai mulți oameni din accidente rutiere decât de cancer sau altă boală incurabilă)
-accidentele rutiere sunt cele mai violente accidente existente.
-România este în primele trei țări din Europa în ceea ce privește cazurile de deces din accidente rutiere.

Am văzut oameni în vârstă de 90 de ani care trăiesc datorita faptului că nu au avut permis de conducere și copii de 18 ani care au murit datorită faptului că au avut permis de conducere.

CONCLUZII :
NU FACEȚI RABAT DE LA CALITATE ȘI FACEȚI ȘCOALA DE ȘOFERI AȘA CUM TREBUIE CU TOATĂ RESPONSABILITATEA PENTRU CĂ ESTE O ȘCOALĂ A VIEȚII CARE SE FACE O DATĂ ÎN VIAȚA ȘI DACĂ NU AI FĂCUT-O AȘA CUM TREBUIE NU POȚI INVOCA NIMIC ÎN FAȚA MORȚII.

NU VĂ DISTRUGEȚI VIAȚA, CONȘTIINȚA SAU LIBERTATEA NESOCOTIND IMPORTANȚA UNEI PREGĂTIRI SERIOASE ȘI PROFESIONISTE.

NIMIC NU ESTE MAI PREȚIOS CA VIAȚA.

UN COȘCIUG ESTE MAI SCUMP DECÂT O ȘCOALĂ DE ȘOFERI !

CEA MAI IEFTINĂ REPARAȚIE A UNEI MAȘINI PE CARE AȚI AVARIAT-O ARE COSTUL MAI MARE DECÂT AL UNEI ȘCOLARIZĂRI COMPLETE .

 

Cu deosebită stimă ,
IFTIMIE NICOLAE FLORIN – Manager

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*