15 sfaturi pentru viitorii conducatori auto

permis-obtinut15 SFATURI PENTRU A DEVENI UN ADEVARAT CONDUCATOR AUTO SI PENTRU A MURI DE BATRANETE SI NU DIN CAUZA FAPTULUI CA ESTI SOFER

Am vazut batrani care au raposat de batranete la varsta de 95 de ani pentru ca nu au avut permis de conducere… si din pacate tineri de 18 ani care au murit pentru singurul motiv ca aveau permis de conducere

(Iftimie Nicolae Florin-contemporan)

Acorda atentie cursurilor teoretice. Multi viitori soferi au impresia ca totul consta in manevrarea automobilului si ca teoria se face doar pentru ca asa este regulamentul. Nu esti singur pe strada (ba din contra), si modul in care trebuie sa interactionezi cu ceilalti participanti la trafic se invata in cursurile teoretice.
Ai rabdare cu tine insuti. Nu te astepta sa inveti peste noapte. Sunt persoane care invata foarte repede, facand ca totul sa para foarte usor. Majoritatea insa nu invata foarte repede. Daca ai un coleg care evolueaza foarte bine, acesta este exceptia. Majoritatea intampina dificultati avand in vedere ca se invata lucruri noi.

Nu astepta sa ti se explice totul. Intreaba!!! Instructorului ii pot scapa multe aspecte. Acumuleaza tot ce poti din experienta instructorului. Nu conteaza ca e instructor de 2 ani sau de 20 de ani. Cu siguranta are multa experienta din care tu poti invata.

Atitudinea este cea mai importanta. Daca vezi ca eziti in anumite aspecte, practica mai mult / studiaza mai mult. Nu ignora aspectele care ti-au iesit bine din prima. Daca ai facut o data bine, nu inseamna ca stapanesti suficient de bine.

Invata privind. De fiecare data cand ai ocazia, analizeaza evolutia colegilor. Este mult mai usor sa vezi greselile din exterior. Cand esti in poligon si astepti sa-ti vina randul, nu “casca gura” la peisaj. Esti la scoala, invata. Vezi ce gresesc ceilalti si de ce gresesc.

Nu conteaza cat de bun esti la scoala. Scoala este un mediu controlat, unde instructorul este in preajma si te poate scoate din incurcatura. Daca ajungi la concluzia ca scoala e prea usoara, nu o trata cu nepasare. Pe tine te va costa mai tarziu. Daca traseele ti se par plictisitoare, cere instructorului sa te duca pe trasee mai dificile. Daca intrebarile la cursuri ti se par prea simple, cere profesorului intrebari mai dificile si situatii mai complexe.

Fa-ti temele! Esti la scoala, sigur ca ai teme de facut acasa. Nu esti robot, poti fi sigur ca ti-au scapat multe aspecte din ce ti s-a explicat la scoala. Poti relua acasa cele invatate la scoala. Poti studia din alte surse, se pot ivi intrebari noi pe care i le poti adresa instructorului. Noteaza-ti intrebarile si ia notitele dupa tine. Instructorul va aprecia cu siguranta interesul tau si isi va da interesul mai mult cu tine.

Daca ai posibilitatea, nu suprapune scoala cu serviciul, sau cu alta scoala. Incearca sa faci scoala in vacanta/concediu, sau fixeaza-ti orele in zile libere, cand esti odihnit. Daca faci orele la scoala de soferi dupa serviciu, cu siguranta puterea ta de concentrare va fi mult mai scazuta, si implicit rezultatele.
Niciodata nu este timp suficient. De cele mai multe ori, timpul alocat orelor teoretice/practice este prea scurt, si ajungi in ultimele 2-3 sedinte cu multe semne de intrebare. Incearca sa scoti maximul din fiecare zi de scoala.

Nu ignora anumite lucruri doar pentru ca nu le vezi importanta. Nu este inclus nimic in curs doar pentru a include ceva. Daca nu vezi acum importanta, cu siguranta ai sa o vezi mai tarziu.

Nu ignora anumite lucruri in ideea ca cineva te va invata dupa ce termini scoala. Poate nu vei mai avea ocazia sa inveti acele lucruri.

Examenul luat nu te face pilot de curse. Examenul este mult prea usor. Te simti mult mai bun decat cei care te depasesc doar pentru ca ai semnul de incepator in geam? Probabil ca esti. Dar daca incerci sa le demonstrezi lor in acelasi mod in care vor sa-ti demonstreze ei tie, atunci sigur nu te ridici peste nivelul lor. Lasa-i pe ei sa se grabeasca si sa te injure. Cand ai sa-i ajungi din urma si ai sa-i vezi intr-un copac cu siguranta ve-i spune “Uite, asta e ala care ma claxona”.

Daca ai mai condus inainte de scoala, sau daca ai cunostinte teoretice, nu incerca sa le arati colegilor cat de “bun” esti tu. Lucrul asta te va pune intr-o postura proasta. Nimeni nu va aprecia interventiile tale, ba din contra. Daca tot ai o oarecare experienta, incearca sa o compari cu ce inveti si sa extragi ce e mai bun din ea.

Fii determinat sa faci scoala bine. Daca nu esti determinat sa faci scoala bine asta nu inseamna ca nu ai sa treci examenul. Este foarte probabil sa-l treci, dar nu examenul te face sofer.

Daca lucrurile merg din rau in mai rau, fii pregatit sa accepti ca poate sofatul nu e de tine. Sunt anumite persoane care sunt total antisofat. Eu cunosc personal mai multe persoane, si in ciuda numeroaselor accidente si a faptului ca sunt constienti de lipsa de afinitate pentru sofat, continua pe aceeasi linie. La un moment dat, norocul se termina.Concluzii:- Nimeni nu s-a nascut sofer, chiar daca multi cred asta si se comporta ca atare. Nu-i asa ca de multe ori intampini o senzatie de indigestie/greata cand anumiti colegi isi expun punctul de vedere in timpul cursurilor, convinsi ca stiu despre ce vorbesc, desi sunt total in afara subiectului? Acestia ajung “vedete” de televiziune, si mai rau, de multe ori ii fac “vedete” si pe altii.- “Intotdeauna se poate mai bine” si “Niciodata nu stii prea multe” sunt valabile si in sofat.

-Fii responsabil. Pentru jumatate de ora castigata la drumul de azi, si 20 minute castigate la drumul de maine, te poti alege cu jumatate de viata in scaun cu rotile sau mai rau.

-Nimanui nu-i foloseste sa fie mort si sa aiba prioritate.

INCEPAND DE ACUM SI TU POTI FACE PARTE DIN ECHIPA NOASTRA .
ALATURA-TE NOUA SI VEI FI UN SOFER SANATOS SI FERICIT ALATURI DE CEI DRAGI TIE !

NU TREBUIE SA FACI DECAT SA SUNI LA NUMARUL DE TELEFON : 07.44.99.66.85 SI UN
COLEG DE-AL NOSTRU TE VA ADUCE CU MASINA LA SCOALA SA NE VIZITEZI SI SA NE CUNOASTEM.
NU ITI TREBUIE BANI !
ALEGEREA O FACI TU !

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*